Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv školního prostředí na vznik poruch příjmu potravy pohledem bývalých pacientek z Havlíčkobrodska
Dolejší, Simona ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá poruchami příjmu potravy a jejich příčinami a projevy. Vychází z předpokladu, že bývalé pacientky s odstupem času mohou zhodnotit, co za jejich problémy stálo. Teoretická část definuje jednotlivé poruchy příjmu potravy, jejich historii, rizikové faktory vzniku, diagnostiku, epidemiologii a zdravotní komplikace doprovázející tato onemocnění. Praktická část se zaměřuje na nenásilné získání informací formou rozhovoru s otevřenými otázkami. Kvalitativní výzkum zahrnuje kazuistiky šesti žen, z nichž čtyři jsou ve věku nad 20 let a dvě ve věku nad 40 let. Hlavním cílem bylo odhalit, do jaké míry je ve vztahu k vlastnímu tělu ovlivnilo školní prostředí, a jaký postoj zastávají k možné prevenci na našich školách. Návrhová část se snaží obohatit již existující minimální preventivní programy na školách. Jsou zde návrhy na spolupráci škol s odbornými pracovišti, workshopy s pacientkami a náměty do hodin Výchovy ke zdraví. Dále jsou uvedeny projekty zaměřené na mezilidské vztahy a zdravý životní styl. V neposlední řadě jsou uvedeny návrhy zaměřené na vzdělávání učitelů a rodičů žáků v oblasti prevence PPP.
Vliv školního prostředí na vznik poruch příjmu potravy pohledem bývalých pacientek z Havlíčkobrodska
Dolejší, Simona ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá poruchami příjmu potravy a jejich příčinami a projevy. Vychází z předpokladu, že bývalé pacientky s odstupem času mohou zhodnotit, co za jejich problémy stálo. Teoretická část definuje jednotlivé poruchy příjmu potravy, jejich historii, rizikové faktory vzniku, diagnostiku, epidemiologii a zdravotní komplikace doprovázející tato onemocnění. Praktická část se zaměřuje na nenásilné získání informací formou rozhovoru s otevřenými otázkami. Kvalitativní výzkum zahrnuje kazuistiky šesti žen, z nichž čtyři jsou ve věku nad 20 let a dvě ve věku nad 40 let. Hlavním cílem bylo odhalit, do jaké míry je ve vztahu k vlastnímu tělu ovlivnilo školní prostředí, a jaký postoj zastávají k možné prevenci na našich školách. Návrhová část se snaží obohatit již existující minimální preventivní programy na školách. Jsou zde návrhy na spolupráci škol s odbornými pracovišti, workshopy s pacientkami a náměty do hodin Výchovy ke zdraví. Dále jsou uvedeny projekty zaměřené na mezilidské vztahy a zdravý životní styl. V neposlední řadě jsou uvedeny návrhy zaměřené na vzdělávání učitelů a rodičů žáků v oblasti prevence PPP.
Stravovací zvyklosti studentů Jihočeské univerzity - pravidelně sportující versus nesportující
JANKŮ, Alena
Tato bakalářská práce se zabývá za prvé výživou a za druhé významem fyzické aktivity a záležitostmi s ní souvisejícími. Pohyb je pro člověka velice důležitý, je totiž prevencí mnoha civilizačních onemocnění, ať už se jedná o obezitu, srdečně cévní onemocnění či psychické problémy. Definice Světové zdravotnické organizace (WHO, 1946) zní: {\clqq}Zdraví není jen absence nemoci či poruchy, ale je to komplexní stav tělesné, duševní i sociální pohody, zdraví je fyzické, psychické a sociální prospívání či blaho.`` Z této definice je tedy jasné, že nelze opomenout žádnou z těchto oblastí. Lékařská péče má zajišťovat zdraví těla i psychiky, avšak to bez osobního přičinění jedince samotného nelze. Každý jednotlivec by se tedy měl zajímat o to, co jí a pravidelně sportovat, čímž sám sobě velmi prospěje. V teoretické části je kladen důraz na skutečnosti, které nelze v souvislosti s vykonáváním zdravé pohybové aktivity opomenout. Jedná se o vliv výživy a fyzické aktivity na zdraví člověka a dále jsou popsány nejpopulárnější a zároveň i nejvhodnější sportovní disciplíny. Práce pokračuje popisem složek energetického výdeje, zmíněny jsou i pojmy jako je tepová frekvence či aerobní a anaerobní zátěž. Nelze opomenout ani pitný režim a základní složky výživy, které člověk přijímá stravou, poté následují výživová doporučení a také známý model a pomůcka pro volbu potravin, pyramida výživy. Praktická část poskytuje aktuální informace o stavu stravovacích zvyklostí studentů Jihočeské univerzity. Porovnává mezi sebou skupinu studentů pravidelně sportujících a studentů nesportujících z hlediska stravovacích návyků, kam patří pravidelnost a vyváženost stravy a příjem bílkovin, tuků a cukrů. Výzkumná část zahrnuje také porovnání Body mass indexu u studentů pravidelně sportujících a nesportujících (muži sportující versus nesportující a ženy sportující versus nesportující).
Obezita a její vliv na průběh těhotenství
KLINEROVÁ, Zuzana
Práce je zaměžená na to, jaký vliv má obezita na těhotenství. Zabývá se nemocemi, které vznikají v důsledku obezity, správnou výživou, prevencí.
Výuka Výchovy ke zdraví a sledování jejího vlivu na životní hodnoty a postoje žáků 6. a 7. tříd základní školy v Benešově nad Černou
HOKROVÁ, Ivana
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvoření pomocného metodického materiálu pro pedagogy oboru Výchova ke zdraví. Stejně tak i možnosti nahlédnout do přípravy vyučujících hodin v šesté a sedmé třídě předmětu Výchova ke zdraví. Ukázat jak tento nový předmět působí nejen na žáky jmenovaných tříd, ale i na jejich rodiny a širší okolí. Jeho pečlivou přípravou a svědomitou výukou můžeme pomoci dětem jak po vzdělávací stránce, tak po psychické i sociálně kulturní. Nenásilnou formou vedeme pomocí předmětu Výchovy ke zdraví žáky k správnému životnímu stylu. Naplňujeme také myšlenku zdraví v její nejpřirozenější podobě a po všech stránkách - fyzické, psychické, sociální a kulturní, a samozřejmě duševní. Ráda bych touto prací poukázala též na nové netradiční formy výuky a vzdělávací prvky, jako je např. jóga, jednoduché masáže a jiné. Důležitým prvkem práce je také upozornění na růst zájmu ze strany dětí o nový vyučovací předmět, a jak poznatky, které v hodinách výchovy ke zdraví získávají, předávají dál svým nejbližším. Naplňuje se tak význam tohoto nového předmětu, neboť zdraví zde není už pouhým pojmem, ale faktem. Doufám, že má práce napomůže kolegům pedagogům, stejně jako studentům oboru Výchova ke zdraví v jejich nelehké, ale krásné práci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.